så här gör jag på tävling :)

tja tängte berätta lite om hur jag tänker när jag är på tävling.Brukar inte va närvös när jag ska hoppa osv.brukar jämt gå in göra mitt och sen gå ut vissa gånger gör man bort sig totalt och vissa kan gå hur bra som helst.Det är också ofta man själv gör fel men säger att det var ponnyn hästens fel och ibland tvärtom osv.men jag kan va arg ibland när det gått dålig och det är okej om man blir det men jag brukar tänka att jag sitter på en ung ponny och han har dåliga dagar med.När jag ska hoppaomhoppning har jag ett väldigt bra tips.Att bara öka och rida långa vägar så ska man göra tvärtom som ni kanske sätt så brukar jag rida lungt men jag rider snävasvängar ist.Vissa kanske inte kan svänga så snäft men det är något jag tränat på jätte mycket och niljljus tycker det är super kul.Både petro och nille svänger på en 50öring men måste bara säga att petro är grymmast på det.Sen har man ju sett massa som burjat gråtit för en rivning ett stopp osv det va något man gjorde förr men när jag river får ett stopp eller något liknande då tänker jag bort rivningen efter ett tag och tänker på rästen av bannan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0